notícies

Qui hi ha darrera Cultura a Casa?

Cultura a Casa és una associació cultura sense ànim de lucre formada per persones de diferents àmbits del sector cultural des de la gestió cultural al disseny, de l’edició de llibres al sector audiovisual. A més tots els assistents a les nostres activitats són socis.

També col.laboram amb diferents projectes més institucionals com són l’Encontre Internacional de Compositors que cada any es cel·lebra a Mallorca. A més, també som col·laboradors del diari ARA Balears, a la seva versió digital, on està enllaçada la nostra web.

IMG_20130601_194850

El maig de 2013 la Diputació de Barcelona ens va convidar a participar a les jornades Interacció: El valor públic de la cultura.

També són col·laboradors de Cultura a Casa empreses consolidades com Tres Serveis Culturals.Una part important del projecte és la documentació de la que s’encarrega Secret Films, i a més també comptam amb l’ajuda de la llibretera Ramona Pérez per a la secció de Literatura a Casa. Sense la col·laboració de totes aquestes persones, un projecte com Cultura a Casa no seria possible. Gràcies a tots!!

Els encarregats de la programació de Cultura a Casa són:

IMG_20130326_124438

Tina Codina @tinacodina

Gestora cultural i des de fa 15 anys membre de Tres. Serveis Cultu- rals, empresa de gestió cul- tural amb seu a Palma (Mallorca). He investigat sobre la gestió de la cultura participativa en el Màster de Gestió Cultural (especialitat investigació) de la UOC, la UIB i la Universitat de Girona. Duc la programació dels cursos de # espaideformacio3, un projecte d’investigació en el que convidam cada mes a una persona relacionada amb nous formats a la cultura i compartim coneixements i projectes amb els participants. No paro d’investigar les possibi- litats de les xarxes i d’explorar nous camins per les produccions culturals. Una prova és Cultura a Casa, projecte compartit entre d’altres, amb Miquel Ferrer (amb el que també comparteixo llargues hores a Sr Ferrer. Editora de papereria).

Captura de pantalla 2013-07-12 a las 12.07.40

Miquel Ferrer @miquelfs

Llicenciat en Dret, la meva experiència laboral s’ha centrat en el món cultural, específicament al món de l’edició. Així, he estat editor a Edicions Cort i president del Gremi d’Editors de Balears, això m’ha permès organitzar ini- ciatives com “Llibres Fora!” Campanya per al foment de la lectura, assistir a fires internacionals del sector i participar en projectes com les Converses Literàries de Formentor. En el camp editorial estic començant amb Bilibú, editorial expandida. He estat docent a #espaideformacio3 i a Iroom Espai Polivalent (Barcelona) amb el taller “Nous temps, noves maneres de treballar: laboratori d’idees” i amb els PràcTICs píndoles formatives sobre eines digitals. Juntament amb Tina Codina vàrem iniciar el projecte de Sr Ferrer, editora de papereria al setembre de 2011.

IMG_20130625_185008

També us volem presentar al comissari que s’encarrega de la Galeria a Casa:

Sóc Tolo Cañellas, després de més de 15 anys fora de l’illa, vivint a Madrid, he tornat a la meva ciutat natal disposat a remoure els fonaments. Diguem que sóc comissari d’art (in) dependent encara que a mi aquesta paraula m’imposa molt respecte i prefereixo autodefinirme com a agitador artístic que és una mica menys imperatiu i ampli alhora.

Després de la presa de contacte dels primers mesos vaig descobrir Cultura a casa, (sense saber qui estava darrere), en el moment que vaig saber qui eren vaig reconèixer una cara, Tina Codina, coneguda per la meva des dels temps en que residia a l’illa (millor no fer comptes) i una altra totalment desconeguda, Miquel Ferrer.

Crec fermament en la justícia poètica i en la destinació; vaig saber en aquell mateix instant que no ens havíem retrobat perquè sí. Ells per la seva banda no paren de fer que succeeixin coses, no només des de Cultura a casa i jo faig el mateix per la meva, així que vam decidir unir forces en alguns projectes, fins que fa uns mesos em van parlar del festival que volien muntar, proposant incloure una part dedicada a les arts visuals i que jo l'”agités”. No vaig dubtar ni un segon i vaig acceptar el repte, sota el lema de l’entusiasme. A poc a poc va començar a agafar forma la meva part del projecte fins a arribar al resultat final teòric amb una selecció d’artistes locals en la seva majoria i nacionals com a contrapunt que treballen amb diferents disciplines. Un ventall força ampli i significatiu del que està succeint a Espanya en general a nivell artístic. La meva premissa als artistes va ser ART PER A TOTES. Peces fins a 50 €, art accessible a tothom que pogués estar interessat i lluny de poder adquirir en galeria tradicionals. Un repte per als artistes, un repte per a mi el resultat podrem veure dia 19 de setembre.

Anuncis

Categories:notícies